Egoismen


Vem tänker inte först på sig själv och sedan andra. Inte medvetet alltid. Men om man ska göra något, klart tanken slår en (atomatiskt) att vad är bäst för mig? Istället för att bara göra det. Tänka att vad får jag ut av detta?

Nu tror ni att jag är världens största EGO, men jag tänker inte medvetet på detta sätt, men ibland kommer man på sig själv att man tänker att, vad får jag ut av detta? I långa loppet är människan egoistisk och sätter sig själv framför andra. Det är så vi är byggda.

Hur kommer det sig att vi människor Homo sapiens kunde utrota de andra människo-släktet. Det är troligen för att vi var den starka och satte oss själva framför andra. Egoism, överlevnadsinstinkt, kalla de vad ni vill men thats it!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0