7 juni - Massa babbel om värmlänningar


Det händer mer än ofta att jag funderar på vad jag vill. Och varför jag är så sjukt rastlös. Jag vill att det ska hända saker HELA tiden! Och fort ska det gå!

Min flytt till karlstad känns bra, men det fattas något. Mina vänner, nya vänner. De intryck jag fått av de som bor här är att de är så rädda att släppa in nya ansikten  i deras umgängekrets. Jag hoppas verkligen att jag har fel i det jag tror,tycker,skriver. Så Karlstabor, upp till bevis! Jag har försökt, men de dömmer mig dirket efter min dialket. En dialekt ska man vara stolt över, och att man blandas i en stad,full av människor från olika delar av sverige gör mig glad, och tycker att det blir mer spännande. Dela med sig av erfaraenheten från just där man kommer ifrån.

Skulle kunna skriva HUR mycket som helst, men nu får det vara nog. Det jag egentligen tänkte skriva var att OSSIAN kommer (visserligen för att hälsa på sin bror) till Karlstad, och jag ska få träffa han! Är verkligen superduper glad! Det som är lite synd är att jag kommar hela helgen. Men en fika ska jag allt klämma in!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0