Sluta tänk och fundera kring allt Erica!


Blev en lite tur på stan och fika med mormor så här en vanlig onsdag!
Fikade på Café hörnan, men blev besviken på deras service och semla, sen hörde jag hur de skummade mjölken i kaffemaskinen. INTE BRA! Har de gått kaffekurs?!?! Nej inte så bra, men trevligt att fika med mormor ialla fall.

Nu sitter jag och försöker, försöker verkligen plugga, Har sådan sjuk ångest över provet på fredag. Vill verkligen så mycket, vilket gör att jag blir stressad att hinna få in allt i huvudet (vilket jag inte kommer hinna) och det blir bara kaos i huvudet! Sitter ialal fall i ett tyst rum på biblioteket och läser och läser och läser.

Tankarna som jag istället har är: Ska jag bjuda mormor på bio idag? Vill så gärna se en nya film, (något med Phuket)
Ska jag gå förbi kryddan och handla lite champinjoner och annat gott och göra en pasta sås till middag?
Det snöar ute.....
Kommer bli riktigt trevligt i helgen hos syrran. Vi pratade om att äta thai mat! Mums.
Unda vad jag ska ha för kläder, vill ju verkligen inte frysa. Får ialla fall låna skor av syrran.
Vart är mina byxor jag köpte nyligen!? De var ju så sjukt snygga och sköna, hade passat perfekt till min blus jag tänkte ha.
SKOR! Aja, jag får väl gå ut i mina lågskor (vinter skor, boots), kan ju faktiskt vara skönt de med. Vem bryr sig liksom!!
Hur ska jag göra med matten. Läraren och jag har disskuterat och jag kommer inte klara matten på en period, utan måste läsa över tiden. ORKAR jag? Jag kommer ju faktiskt in på ett fler tal utbildnignar ändå.
JOBB, jag måste söka jobb! Pengarna är snart slut och kursen är snart slut. What to do!!??
Hur blir min födelsedag? Äsch, har ändå ingen stans att bjuda in mina vänner och bekanta, får helt enkelt hoppa över det i år.. Tråkgit, men sant..
Om jag skulle bjuda på något funderar jag på smörgåstårta, är så less på grädde. Men även om jag verkligen vill BJUDA, har jag råd??!! Dyra ingredienser i en smörgåstårta.
Aja, jag har blivit gammal, men ingen ekonomi.
Nästa år har jag en egen lägenhet!




ERICA sluta tänk och börja plugga.!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0