I januari flyttar jag....


Ja ni, var ska jag börja? Jag kommer att säga upp mig i slutet av denna månad och har då två månaders uppsägningstid. Vilket betyder att jag kommer vara arbetslös i Januari. Vilket betyder att jag kommer eventullet flytta hem till Roslagen, eller Karlstad, eller åka till Cran Canaria ett tag. Jag själv är helt inne på de sista alternativet i någon/några månader.

Sedan hem till Roslagen (troligen) jobba lite extra. Och sedan jobba hela våra+sommaren i Sverige (eller sommarjobba i Norge), för att sedan börja plugga i Höst.

Och nu tror jag att jag bestämt mig. Jag ville plugga i Uppsala bara för att det är den ultimata studentstaden. Men jag har tänk efter. Jag hittar inte min utbildning jag vill gå i Uppsala, utan den finns bara i Karlstad. Och den har jag kompitens för att komma in på utan att behöva plugga upp min Ma B och Na B..

+ Att jag har kommit in på den två år i rad ( vilket egentligen inte är någon säkerhet på att jag kommer in till hösten igen). Men chanserna är större att jag kommer in i Karlstad än med betyg kompliterade på komvux i Uppsala?

Vad tycker ni? Vad ska jag göra?!? Jag är i en svår situvation just nu. Men en sak är jag säker på ialla fall. Jag har gjort mitt i Norge. Ett år räcker. För jag vet med största sannolikhet att om jag beslutar mig för att vara kvar ett tag till kommer jag bli kvar. Det är nu eller aldrig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0