Min midsommar 2011

Den första känslan som kom upp nu när jag skulle sätta mig och berätta om midsommar var när man precis hade kommit tillbaka från sommarlovet och läraren ville att man skulle skriva ned sitt sommarlov. Och jag hade alltid så sjukt mycket att berätta att jag inte visste var jag skulle börja. Precis så kände jag nu, jag har så mycket att berätta, men endå så lite jag vill dela med mig av här på bloggen.. Var ska jag börja!?

Ska försöka skriva så kortfattar som möjligt, fast ändå läsvänligt..

Efter turen till Ikea åkte jag hem till mig för att fixa mig. När tjejerna kom, gick vi och handlade all mat och vidare hem till mig. På vägen hem hade vi ännu inte lyckats hitta något björkris att binda våra kransar med, så vi fick "palla" lite från husens buskar.. Busigt!

Band kransar, möblerade om, dukade och lagade midsommar mat, fick besök av Danne och Sebbe.. Åt färskpotatis, sill, köttbullar, lax, sallad, knäckebröd och svenskt tunnbröd. Sedan gick vi vidare efter ett tag till våra 3 kg räkor med varma baugetter, vindruvor, kex och massa ostar. Självklart vart de en och en annan shott mellana tuggorna!

Sedan skulle de ha bivit jordgubbar med grädde, men tror inge var sugen på det efter att ha ätit så sjukt mycket! Slutade men massa musik!

Alla andra drog ut på Qasich (tror de stavades så) medan jag drog på andra äventyr på midsommar kvällen, där alkoholen flödade ytterligare...

Önskar jag hade bilder från midsommar, men jag har liksom ingen kamera, så ska försöka få de som tog bilder att fixa över de till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0