"Alla andra"

Ni vet när allt känns som om det går bra för alla andra och att just för dig är det bara motgångar. Inget vill gå bra. Sedan händer ytterligare en lite småsak och det brister för en...?

Så kände jag igår, "alla" har bättre jobb än mig, måndag-fredag, med normala tidet. "Alla" har bättre lön än mig, trotts att jag jobbar sjukt mycket. "Alla" har större bröst än mig, gå bikini gör att jag får ångest och känner mig inte tillräcklig. "Alla" är lediga när det är fint väder. "Alla" har råd att unna sig saker dagligen. "Alla" har någon att krypa ned hos, en famn att komma hem till. "Alla" fick tillbaka bra med skattepengar som de ska spendera på roliga saker. "Alla" har råd att ha semester i sommar, inte jag..

Så här kände jag igår... och sedan skulle jag kolla hur jag jobbade nästa vecka, tror ni inte att jag var uppskriven på att jobba midsommar! Fast att jag var nr2 som frågade om jag fick ledigt!!! Med råga på det så har jag inte varit ledig en ända helg sedan jag började på Max! Den helgen jag åkte hem, böt jag bort en massa pass för att kunna åka hem, och nu till helgen ska jag egentligen jobba lördag, men jag bytt bort de, för de är ett nattpass och de klarar jag inte av att jobba...

Jag blev så sjukt ledsen, besviken. Men jag ringde till jobbet och pratade, så nu är lördagen och söndagen borttgagen..  Nu ska jag försöka stå ut och ta mig egenom detta, för snart kommer allt bli så sjukt mycket bättre, från och med v.30!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0