Gud retas med mig!

Världens tabbe idag: Kommer till jobbet och ska tydligen inte jobba.. Typiskt. Åker iväg och gör ett ärende (vilket var bra att jag kom iväg och gjorde det nu när jag äntligen var ledig) Det tar tid, så när jag kommer tillbaka på majorstuen är det lunchdags, men jag överväger ändå att dra förbi solariet en sväng först. Ja jag vet att det blir lite dubbelmoral nu, men tanke på att jag klagar på att jag inte är ledig och kan ligga i parken när det är fint väder. Men jag vill inte lägga mig likblek, utan ändå ha lite färg...

Så solar, går sedan för att veckohandla mat. När jag går in på Kiwi skiner solen och det är dö varmt. När jag sedan kommer ut öser det ned, verkligen öser... Jag står där med mina två matkassar i handen och ett linne och tvekar. Men tar sats och börjar gå de cirka 300 meterna, när jag kommer fram till porten till lägenheten, är jag blöt ända in på kroppen och håret är lika blött som om jag tagit en dusch. Helt sjukt...!

Har nu lagar lunch (omelett med champinjoner och purjulök) och kollar upp mot himelen, och gissa? Det är fin väder igen! Leker gud med mig eller vad är frågan om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0