Nu har jag blivit invandrare....

Puhh, nu är jag helt slut i fötterna!

Började dagen ganska slappt, genom att gå upp sent, slå på datan och bara ta de chill, tills Moa ringde... På med kläder, smink och packa väskan, gå ner till Tveita för att möta henne. Gick cirka 12, och hann inte äta något, varken frukost eller lunch. Åker till Grönland för att leta upp skatteverket. Väl inne tar vi en kölapp.. Ja men bara 300 före oss, det här kommer ju inte alls ta lång tid, nej inte alls...

Tror vi får lämna in våra papper strax efter tre... Fortfarande inte ätit något och stått nu i cirka tre timmar.. Träffar på Sofie som också är ifrån Norrtälje. Hur ofta händer de liksom?! Står med henne tills de är hennes tur och snackar lite..

Äntligen, klockan fyra får jag äta! Två cheese! Mums!! Dumpar Moa som skulle på någon kaffe-kurs med jobbet och åker hem.. Har tvättat jätte mycket, damsugit, skurat, plockat hur mycket som helst i lägenheten.. Om det håller sig så här fint kommer grabbarna få en chock när de kommer tillbaka!!

Tog mig även friheten att städa lite i Simons rum.. Eftersom jag sover där och är lite damallergisk så damsök och skurade även där.. Så nu är de fin fint!

Jahapp, då var man invandrare i Norge.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0