Fullt ös medvetslös!

Jag har precis kommit hem från mitt första jobb som servitris! Jobbade som eventpersonal på Telenor arena här i Oslo. Serverad 400 pers, fulla brats i åldern 30-50. Fullt ös medvetslös... Och det var de verkligen i 7 timmar.!! Men jag gillade det verkligen. Dock är jag sjukt trött nu efteråt. Inte nog för att ha jobbat, utan för att jag fick hoppa av en tunnelbanestation före den jag skulle hoppat av på eftersom tunnelbanan inte gick dit.

Raggade upp en taxi, skramlade ihop pengar och väckte Moa som var tvungen att komma ut med sparbössan... Men kvällen var lyckad och nu ser jag fram emot att jobba som servitris igen.

Lärt mig av kvällen:


- Servera alltid från höger, samt plocka av.
- Plocka bort tallrikar på hela armarna inte bara i varje hand utan lastar upp på underarmen
- Servera fler än bara en tallrik i varje hand
- Servera tre vinflaskor samtidigt
- Le och se glad ut när någon full försöker förklara på norska att de är kallt och han tycker att jag skulle sätta in en kupéfläkt framför hans bord... 
- Se till att de alltid är fullt i glasen och att de finns vatten.
- BEKVÄMA SKOR!
- Ätit mycket mat innan
- Drick mycket vatten!
- Kolla hur bussar samt tunnelbanan går innan man åker iväg på jobb.
- Se till att ha kontanter med sig.
- Batteri på telefonen samt pengar
- Sist men inte minst, Tänk bort den höga ljudnivån och se glad ut.. Alltid LE!!

God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0