Helgen hemma i Roslagen blev allt annat än lugn..

Helgen hemma i Roslagen kom mycket passande för mig att få tillbaka min energi och lusten igen. Fredags natt landade jag i min egen säng i min lilla stuga. Sov dock inte så bra som jag hoppats på, men de är inte pågrund av sängen utan alla tankar och funderingar kring allt som jag inte kan släppa när jag ska sova, hur mycket jag än vill de..

På förmiddagen säljer jag min bil till en av alla 20-30 personer som hört av sig om den. Fikar hos farmor och farfar och pratar och berättar en massa. De är skönt att få prata av sig lite och få tips och idéer.

Fina lilla bilen..

Dags att fixa mig och åker in till Norrtälje för att äta middag på G. Där inne möts jag och Moa av ett glatt kompisgäng som är taggade på utgång. Så efter min supergoda fläskfilé wok med räkor, zukini och aoli sås, blev de förfest hemma hos Sofie och slutligen Mobergs. Hinner vara på Mobet i kankse 1 h, 30 min innan jag får en smäll av Moa rakt på näsan.. Börjar blöda näsblod och får tillbringa cirka en halvtimme inne hos personalens område.. Jättekul.. Ska gå och säga till Moa att hon råkade slå mig och berätta vad som hände.. Hinner inte göra de fören hon vevar till mig igen...... Jahapp.. Blir till att åka hem i tid och sova. Skönt de med, tyckte inte att Mobergs levererade så bra. Tydligen gjorde Piren de i stället..

Den här tjejen kan veva med armarna hon....
Har sovit hos Jessi men är tvungen att åka hem tidigt eftersom jag skulle ha en lite tårtbjudning. Tanken var att jag skulle träffa släkten alla på en gång. Men de blev inte riktgt så. Men trevligt vart de ändå. Fick även denna dag många tips om CV osv, vilket uppskattades! Sedan middag hos farmor och farfar, vilket jag har fått önska, så de blev kalops! Muums. Sedan en lugn kväll framför en film med pappa och Sanna.

Tidig morgon söndagmorgon kör min far mig till Posten för att hämta paketet med skona i som Moa varit så gullig och köpt i födelsedagspresent åt mig. Sedan vidare med buss in till Norrtälje för inhandling av diverse saker, slutligen hem till Moa för att packa ned maten och sedan börjar vår resa mot Oslo...

Dessa kommer aldrig lämna mina fötter! I LOVE THEM

Tre väskor var, tunga som satan och kaos med alla människor som inte kan visa hänsyn till andra. Jag hatar STOCKHOLMARE! Hittar till tåget och vi slår oss ned med alla väskor, hinner åka cirka 2 h innan de berättar att de varit något tekniskt fel, så de blir ersättningsbuss.... Den prociduren med 6 väskor, hysteriska människor och för få bussar orkar jag inte skriva om för detta inlägg har redan blivt allt för långt... Men cirka 2 h senare på kvällen anländer vi till vårt lilla rum på 6 kvm. Förstå vad trångt de är med 6 väskor och även 4 väskor sen tidigare... Aja, vi somnade dirket i alla fall.

 

Vore intressant att väga packningen vi hade med oss och få reda på hur  mycket vi bar omkring på egenligen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0