Dialekter och språk, de gör skillnad

Jag vet inte men när jag väl har börjat kolla på en serie eller liknande kan jag verkligen inte sluta kolla. Så under några dagar har jag haft Bartenderskolan-maraton, med slut idag. Kommer inte bort från Norge, eller norskan någon stans eftersom det var hälften svenskar hälften norskar.

Men jag vet inte, men jag blir typ helt kär när en norrman öppnar munnen och börjar prata norska. Men när en tjej gör de passar de verkligen inte.. Haha. Men förstå hur mycket en dialekt kan göra ens personlighet.

Jag vet inte vad ni tycker men vissa dialketer är verkligen hemska och kan dra ner en kille från att ha varit en 10 i uteseende till nästan en 6-7.. Så stor påverkan har verkligen ens ordspråk, dialekt och språk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0