De är kallt, ont i fötterna, ingen mat och inga raster, men jag lever och mår bra!

Att jobba på Intersport i dessa dagar är mycket krävande.. Du står i ett tält där värmen inte finns, står i 8 h utan att sitta, utan rast, bara jobba jobba jobba... De blir lite jobbigt i längden.. Men jag kämpar på under mina 14-22.00 pass i denna kyla. Men jag tror ändå att butiksägarnen gillar mig lite, han är så trevlig och väljer att ta med mig utanför tältet för olika aktiviteter, så de gör mig glad!

Helst hade jag velat ligga i sängen, få värme och bara mysa. Men pengar måste in och enda sättet är att jobba..

Jo just de, om jag nu mot förmodan skulle få jobbet på Max, så kommer jag troligen att gå introduktionen i Karlstad och då bo hos mamsen i 2 veckor. Fatta vad skönt!! Mat, värme, svenska tv och svenkvaluta.. ;) Men jag har ju haft sådan otur hittils så varför skulle de gå bra för mig nu med allt.

I alla fall, om 5 dagar blir de flytt till Majorstuen och egen längenhete med Moa! Gud vad jag längtar efter att få ett eget rum, kunna stänga om mig och vara ifred när jag vill. Dessutom slippa denna jävla våningssäng och Moas snarkningar på nättererna.. ;)

En liten kille kom fram till mig igår när han hörde att jag pratade svenska. Han frågade mig vilket land jag hejjade på. Jag svarade att han skulle få bestämma, så nu hejjar jag på Norge under skid-VM.. Eller?  NEj då,jag är neutral, hejjar på båda,men visst blir man glad omo någon svensk skulle ta hem lite medaljer för att reta personalen jag jobbar med, då alla är norska.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0