Ni ær saknade


Det børjar kænnas tungt, jobbigt och slitsamt.

Nu skulle jag vilja vara med vænner och familjen.

Få uppleva julmyset hemma, alla de olika stegen man gør fram till julafton. Baka lussekatter, pepparkakor, julgodis, hugga gran, ta fram adventljustakarna, dricka gløgg efter att ha varit ute i snøn och lekt med småsyskonen eller bara en hærlig vinterpromenad, ja ni vet vad jag syftar på.

Istæller sitter jag på jobbet, jobbar øver 61 timmar denna månad, och som tidigare næmnt, inte en ænda dag ledig føren julafton. Tack och lov før att jag fixade alla julklappar nær jag var hos mamma siste helgen i November. Synd bara att de hemma i nærtuna inte får sina julkappar føren jag kommer hem. Men jag hoppas det går bra før det.

Vill bra sæga med detta inlægg. Jag saknar dig; Mamma, pappa, mormor, syskon, kusiner, fastrar och farbrøder, farmor och farfar, vænner, ja alla! :(

Nu ska jag jobba klart några timmar till och sedan gå hem, dra tæcket øver huvudet och sedan hoppas på att dessa 10 dagar till jag får vara ledig och fira jul med en del av familjen går fort, eller det bæsta vore att jag vaknade och vips ær det den 23!!!

Eller den 7 januari, nær jag återvænder hem till far och slækten efter 1 år i Norge................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0