Vad sysselsätter sig en arbetslös med? - Jo, städa..

Vaknade lite halvgrini klockan 8.00 av att Moa vill bli körd till bussen i Rösa. Jag hade lovat henne det eftersom hon sov hos mig och sedan skulle åka på en utbildning med hennes jobb. Så det var bara på med skor och jacka ovanpå sovkläderna och köra dit. Kom hem och slocknade dirket i sängen. Sa ju att  min baksmälla skulle vara i två dagar, så jag vaknar halv 2 pigg och utvilad..

Nu har jag städat hela lägenheten eftersom jag har ett gäng tjejkompisar som inte är dirket duktiga på att städa efter sig. Sen har jag inte heller någon mobil som fungerar tydligen, så nu: ingen mobil, inget bankomatkort.. -BRA ERICA!! Lovar att det är Telenor som har något med det här att göra.. Iof har jag ju sagt upp mobilen, och jag vet ju inte om det är därför eftersom min post kommer ännu hem till Far... Och eftesom nätverket inte fungerar så kan jag inte få tag på han mer än på mailen. Så i dag pappsi blir jag inte arg om du sitter framför datan hela dagen och svara på mail från dina kunder samt då MIG! Hehe..

Tänkte laga riktigt god och anvanserad middag i dag, men eftersom jag inte har nått bankomatkort så kan jag inte handla något nytt hem till skafferiet.. Aja, ska fortsätta nu när golvet har torkat att lägga på mattor osv..

- Jag är egentligen inte arbetslös, jag är fakiskt timmanställd. Med Coop kan inte ringa mig eftersom, japp, min mobil inte funkar............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0