Ska skaffa katt!!!

Blev en riktigt god tacopaj som jag och Moa lyckades göra.. Eller Moa, jag stekte bara köttfärsen.. Blev sedan en promenad runt hela rimbo eftersom jag inte hann springa något idag. Träffad på en allt för kär vän. Vet inte hur länge vi stod och pratade med det var ett tag, och jag hade kunnat prata och prata ännu mer, kändes så trevligt och avslappnat.

Moa följde med mig till bussen och giiises vad flams det blev på vägen dit.. Hade svalt så mycket kalluft att jag satt och hostade som en gammal cigg kärring på bussen hem. Blev en del skämt om den katt jag funderar på att skaffa mig. Tänkte att det kunde vara trevligt med lite sällskap och få lite liv omkring sig. Det är så ödsligt tyst när jag kommer hem eller är i lägenheten. Moa har redan bestämt namn på katten och gissa vad... Tjelle! Ja stavnignen ska vara så.. Det är de som är grejen. Kattvakt ska hon få vara också, men hur det slutar är ett mysterium..

Kom hem och märkte att jag hade sjukt mycket löv i håret. Det kan bero på att jag fick för mig att vara lite sprallig och kasta löv på promenaden jag och Moa gick på.. Haha, vad ska de på bussen ha trott egentligen.. Aja.. nu ska jag faktiskt ta och krypa ned under täcket och läsa en bok. Ni vet, vi arbetslösa/timmanställda orkar inte med så mycket mer än en sak per dag, det tar för mycket, vi är inte vana att göra mer.. Skämt och sido, det blev en sen gårkväll..

Där av allt löv i håret...


Moa i sina nyinköpta uggs och skinvantar.. Fin fint! Tjejen lärde sig sätta sprätt på sina pengar i dag, Ombytta roller på oss idag!! ;)

 

Riktigt trasch idag alltså..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0