Jag kan köra alla bilar, men..... Helst nya..

Vilken dag! Först åkta jag buss till Gottröra där jag och Sanne utgick med pappas "nyinköpta" bil. Kom ungefär 7 km innan den la av.. (första gången) Fick inte fart på bilen... Men kände mig ändå riktigt duktig när jag öppnade motorhuven och kollade runt.. Det är ju inte dirket första gången jag får stopp på en alla de bilar jag haft.. Men ialla fall, pappsi kom och bokserade hem oss.. Dock körde han i 70! Galet läskigt!

Hemma får vi igång den med startkablar och kör vidare igen.. Kommer kanske 5 km denna gång.. Och gissa vad!? Den dör, mitt på vägen.. Ber en snäll kille att hjälpa oss med startkablar.. Bilen dör så fort vi tar bort de... Kill mee,.. Vi detta laget är mina fötter som isbitar, då jag bara hade converse.! Och händer och överkropp is kalla med en tunn höstjacka.. Pappa kommer, bogserar hem.. IGEN.. Ringer runt och frågar om vi kan få låna en bil.. Ingen ville låna ut sin.. Jag kör faktiskt bra.. :( Till sist kunde min kusins mamma låna ut bilen och vi kommer äntligen iväg!

Sanna är så gullig och köper en klänning och ett linne till mig.. Gud vad snygg klänningen var! Helt kär! Självklart shoppar Sanna loss.. Beger oss hemmåt för lite middag.. Det var tänkt att vi skulle komma iväg vid 10, men istället blev det 13... Och jag som bara hade ätit två ägg till frukost.. Jag, Mary-Linn och pappsi hjälps åt med maten och den stod snabbt på bordet.. Gott gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0