curriculum vitae

Vaknade och funderade på vad dagen hade att erbjuda.. A just de! Mor med familj och syster kommer hit! Pernilla ska bo hos mig i min lägenhet, medan mamma med familj bor på hotel. Vi ska nämligen fira min morbror som fyller 40 år, eller han fyllde förra helgen med han ska ha sitt kalas i morgon. Men tråkigt nog ska jag jobba hela lördagen samt hela söndagen. Men jag klagade ju in början av veckan att jag inte fick jobba så jag ska ju bara vara allmänt glad, och det är jag, fast det var ju synd att det var just den här helgen.. De kommer liksom ända från Värmland och hit.

Jag har faktiskt suttit framför datan och skrivit mitt CV. Känns as bra att ha gjort det, så nu ska jag bara hitta de jobb jag vill söka och sedan skriva personliga brev till de olika arbetsplatsena. Jag märkte en sak när jag satt och skrev mitt cv vid köksbordet med utsikt åt den soliga dag som är utanför, att jag skulle verkligen vilja jobba hemmifrån.. Sitta och arbeta hemma och sedan åka in någon gång i veckan in till ett kontor och träffa arbetskollegorna där.. Det skulle verkligen passa mig.. Får se om jag får nått sånt jobb .. Det tvivlar jag på, men jag ska utbilda mig så jag har större chans så småningom.. :)

Detta har inte hänt på 16 dagar nu!! Fatta vad duktig jag känner mig!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0