Allt för en lyckad påsk!

I går efter skolan följde jag med Moa till banken och därefter blev det dagens träning.. Springa typ 10 meter till bussen.. Kondisen är inte okej nu alltså.. Åkte hem till bruden och sedan vidare med bil för att hämta ut hennes paket med skor och klänning till studenten. As läckert! Sen gick vi ut en sväng i skogen för att plocka lite påskris, eller jag skulle ha det. Det var en upplevelse för sig, som jag sa, "- detta är nästan som fångarna på fortet" Hahaha!!

På kvällen åker vi hem till kära Närttiis och spenderar kvällen framför Arn. Eller det blev inte så seriöst, Moa somnade och det blev popcorn över hela golvet. Ni vet väl att om man tar av locket när det poppar att det bara flyger över allt i hela rummet.. Det trodde jag att jag visste, men jag trodde inte att det skulle flyga så otroligt mycket. Jag var illa tvungen för kastrullen var för liten och jag hade hällt i på tok för mycket popcorn. Så typiskt mig!

Just det, fick mig ett mycket gott skratt i går när Moa låg och snackade i sömnen om gröna skor och änglar i öronen.. Ja du, den kvinnan är i en klass för sig..

Hur man plockar påskris:

Steg 1. Man försöker få de finaste grenarna som sitter längst upp. Om det inte går, prova steg 2.


Steg 2. Du böjer trädet, dock inte så det går av, endast så du får tag på de grenar du vill åt.


Steg 3: Du är nöjd och har fått ditt påskris för detta år.


Resultatet: Två glada tjejer...


... och en uttåkad hund! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0