Erica har talat.

Oj oj oj, vad folk blev förbannade över mitt tidigare inlägg. Men jag står för de jag säger annars skulle jag inte skriva det. Men de jag menar är, som jag skrev, att jag inte är chockad. All skit som de flesta ungdomar har börjat med nu för tiden, så kommer det inte som en chock. Nu för tiden är inte barn/ungdomar de längre. De tror att de måste göra som de äldre och dricka och ta droger. All sån skit börjar allt yngre ta och i vilken ålder kommer snart bli genomsnittsålden för förtäring av alkohol och droger?Det är en mycket bra fråga. Detta händer faktiskt mer i små orter än i större. (inte för att klaga på de mindre orter. De är mysiga de med på sitt lilla sätt) De som bor på små ställen där alla känner alla, har en större press på sig. Deras kompisar börjar pröva alkohol och droger, och om då personen i sig vill ha kvar sina vänner är det bara att hänga på. För annars klassas man som en tönt och får inte vara med i de gäng som redan billdats. Och vem vill vara en utstötting.. Ingen skulle jag tror.

Om man istället ska kolla närmre på de barn/ungdomar som lever i större städer. De kan vara mer anonyma och skulle man säga ifrån någon skit som ens gäng håller på med, finns det alltid fler som backar upp en. Men detta betyder inte att det är så överallt, mycket beror på personlighet också. Men det är den känslan/uppfattning jag fått.

Usch blir nästan depremarad när jag skriver, brukar gilla att skriva av mig. Men detta är ett sånt aktuellt ämne som kommer bli problem med inom en snar framtid.

Och till er som klagade på att jag skrev att jag bara ler. Det är precis det jag gör fortfarande, Jag tar livet med en klackspark och mår jävligt bra över det. Klart jag inte är glad över det som hänt i Munkfors, men vad ska man göra. Detta är ett fall för komunen att ta i tur med, så upp till bevis...

Ibland ska jag bara hålla tyst, jag vet! Men jag kan inte de! Jag måste bara säga vad jag tycker, det är mitt dilemma.. :/:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0