Barnvakt

Just nu sitter jag barnvakt åt mina småkusiner. Vi har ätit middag, målat i Barbieböcker med en massa rosa färger (så klart), lyssnat på "hits for kids" och kollat på en Barbiefilm och ätit ostkrokar och nu sover de. En mysig och lärorik torsdag.

Innan på dagen åkte jag in en snabbis till Norrtälje för att träffa Jessi. Det skulle ha blivit längre än bara två timmar, men jag eftersom pappa fyllde år i dag så ville jag hem och fika med han. Hade bakat en tårta åt han igår med lilla syster, en prinsesstårta, som hela tog slut efter fikat var slut. Så tydligen var den god. Jag har funderat många gånger om jag ska åka och jobba som hembiträde åt någon rik familj i ett annat land och sköta deras matlagning, städning och tvättning. Vore ju en erfarenhet i sig och jag gillar ju att laga mat och ta hand om ett hem. Vi får se, just nu vill jag till Oslo till varje pris! Känns som om alla mina vägar bär till Oslo, får hoppas att jag färdas på de snart!

Nu ska jag lägga mig och kolla på Prince of Persia och vänta in att Annette och Patrik skall återvända hem efter en kväll inne i stan på showen "stjärnklart".


Kommentarer
Postat av: Annette

Tusen tack Erica! Vi fick en toppenkväll och barnen var jätteglada över att du var där! Hör av dig när du hinner, kram!

2010-12-04 @ 11:19:42
URL: http://hosmagdas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0