Träningsscheman inför vårruset!

Joggningen igår gick så sjukt bra! Jag är så jävla stolt över mig själv, och nu vill jag bara springa ännu mer!

Så här ser mitt träningsschema ut de närmasta veckan. Efter varje vecka ändras det och jag kommer uppdatera om det då.

Vecka 1.

Måndag: Jogga 2-2,5 km i lungt tempo.
Tisdag: Vardagsmotion/varfri aktivitet.
Onsdag: Fartlek = Varva medelhögt och riktigt högt tempo efter eget huvud. "lek med farten".
Torsdag: Vardagsmotion/valfri aktivitet.
Fredag: Jogga 2 km med löpskolningsintervaller = Lägg in korta intervaller med höga knäuppdragningar, kick i baken, kraftig frånskjut, gående utfall, jämnfotahopp famåt.
Lördag: Vardagsmortion/vila
Söndag: Varva lugn jogg och rask gång, 5 km.

Det som händer med kroppen under denna vecka är att musklerna växer. Jogging belastar kroppen mer öb de flesta gruppträningsformer, så var inte mer förvånad om det känns rejält i musklerna även om du var grundtränad innan.

Tänk positivt: Jogging är ett av de snabbaste sätten att få benen i superform och tar mer på flåset än de flesta gruppträningsaktiviteter!

Sen kommer det till gymm minst två gånger i veckan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0