Min första hockey match!

För vill jag börja med att berätta att jag nu har följt "trenden" och skaffat mig en blogg. Efter att ha suttit och kollat på andras bloggar så himla länge kände jag bara att det vore kul att ha en egen att skriva i. Så nu är den här!

Men i alla fall, nu sitter jag hos mammi i Värmland, Stodene om jag ska vara petig och kom hit i går. Den här dagen började med att jag gick upp klockan 6:00 för att åka med mamma till Munkis där jag skulle spendera dagen med min syster. Men som alltid när jag ska gå upp så ligger jag och snosar i minst en halv timme och får därför stressa för att hinna med det jag ska, så var det även den här morgonen. Efter att jag ätit frukost så började jag så klart blöda näsblod... Som händer ganska ofta när jag har en blandning av trötthet, näringsbrist och stress. Men det fixade sig och jag åkte till Munkfors och hoppade av vid syrrans nya lägenhet. Där stövlade jag in och väckte henne, men medan hon gick ut med sina hundar så somnade jag på soffan och vaknade när hon kom tillbaka av att hon sa att jag skulle lägga mig i hennes säng i stället.. hahah där sov jag till cirka 10.30, jätte mysigt. Sen forstsatte dagen med att handla mat, äta, kolla på bilder, gå en skogspromenad och sedan äta kladdkaka :) det var riktigt trevligt. Sedan åkte jag hem med mamma som slutade jobbet vid halv 4 och vi återvände till karlstad. Därefter käkade vi lite snabbt för att sedan bege oss till Löfbergs lila arena för att kolla på matchen mellan Färjestad och Frölunda. Det var jättekul att stå där på ståplats och höra klacken sjunga för Färjestad. Det var som sagt första gången jag gick på en hockey match och defenetivit inte den sista. I mellan pauserna fick vi reda på att det var 7 760 stycken inne på arenan, fett coolt ju!! Matchen slutade oavgjort och därför blev det en förlängning på fem minuter, men det blev inge mer mål för nått av lagen.

Jag måste bara tillägga att fy satan vad mesig Frölundas klack var, ifs så var det bortamatch för de, men ändå lägg ned trumman och sjung ut istället.  Jo en sak till, jag kan inte mycket om ishockey men en sak förstod jag där jag stod, att dommarjävlarna höll på Frölunda för de gav utvisninigar till Färjestad hela tiden, lacken för fan! Men men det var som sagt mycket lyckat och jag är riktigt nöjd. Nu känner jag mig riktigt trött så nu blir det sängen för min del.

See yaah!

/ Erica

Kommentarer
Postat av: MOA

haha naw pullan, stackare och blöda näsblod:(

2009-10-28 @ 00:01:41
URL: http://myhoneybun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0