4 km !

Den här dagen började slappt, jag gick upp cirka halv 12 då mamma väckte mig. Käkade frukost med mamma lillbrosan och hans sjukt irriterande kompis. Efter det åkte jag och mamma och handlade mat i Våxnäs och återvände hem. Nu skulle vi äta mat, och denna gång med mamma, jag, lillbrosan Anders, Markus och Anders jobbiga kompis. Ungen sitter där och bara pressar i sig mat, tar en mer mat, och tänker inte alls på att vi andra också vill ha mer bacon, utan äter slut på allt. Vilken unge, sedan när de går från bordet så säger det inte ens tack för maten, då var jag bara tvungen att tillägga att man faktiskt kan säga tack för maten när man äter borta. gjorde han det och sen gick därifrån. Asså dagens barn/ungdomar är så sjukt kaxiga, jag fattar inte, skulle jag har gjort så när jag var liten? Nej! För då hade man respect för de äldre. Men men, dagen forstatte med plugg inför ett prov i Historia och mamma var gullig att hjälpa mig. Jag tycker det är så sjukt tråkigt och vill verkligen inte, har dragit på det allt för länge nu, så nu var det bara att ta sig i kragen och börja. Sedan till dages höjdpunkt! Mamma, Stor Anders (mammas sambo), hans barn Markus och så klart jag skulle åka i väg en sväng. Jag och Markus blev avsläppta vid ett ställe där vi skulle springa medan Anders och Mamma åkte vidare till nått ställe där de skulle träna med doggisen Uzzie. Jag och Markus började springa och jag kännde mig lite i vägen för han, han tränar liksom karate och fotboll så han har gaaaaaanska mycket bättre kondis än vad jag har. Men vi jobbade på där i mitt tempo och kom sedan tillbaka till där vi började, då fick han idén om att vi skulle springa och möta mamma och Anders på vägen, visst gick jag med på de, ville inte visa mig som en vekling heller. Höhö. Vi mötte de iaf och när jag satt i bilden hem frågade jag hur långt vi sprunigt och då svarade han 4 km!! Fatta att jag blev glad, så långt brukar jag inte springa, brukar hålla mig till 2-3 km, men just att jag klarade det känndes så sjukt bra!

Sedan bar det av hem och in i bastun med mamma, lilla Anders, Markus och jag. Där har jag sutti fram till  nu när det snart är dags för att äta middag. Jag är hungrig, jätte hungrig! Så jag hoppas på nått gott. Föresten, i går tog och jag syrran en massa bilder som jag kommer lägg upp senare i kväll.

Seee yaaahh!!

Rajkiiiii...


Kommentarer
Postat av: MOA

ååh du är så duktig gumman! jag var faktiskt också ute och sprang idag! :)

2009-10-28 @ 21:22:36
URL: http://myhoneybun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0