Erica Tipsar

Jag ska inte bli som andra lärare! De lägger sjukt mycket saker nu innan jul. Vi ska ha prov i Svenska B och Idrott, men även en redovisning i Historia. Det händer ju sjukt mycket saker innan jul och man hinner faktiskt inte med allt. De flesta lärare tror att man bara ha deras ämne. På de sättet tycker de att man ska lägga mest energi på det.. Men men. Fick tillbaka mitt prov i Historia 1500-1600- talet. VG+!!! Hur glad blev inte jag då!! Jätteglad!! Nu har vi precis fått en ny uppgift där jag ska prata om konsten under 1800-1900- talet. Faktiskt tycker jag att det ska bli intressant..!

Läste i Metro om lite tips för att klara att stå inför en stor grupp människor och prata. Läste följande:

Attityd- Ha en offensiv attitys till muntliga uppgifter. Se det som en träning.
Alla ses - Tro inte att du ska slippa ordet. Läraren vill att alla ska prata.
Våga fela- Du gör inte bort dig om du säger fel. Lärarna väger inte ord på guldvåg.
Kurs- En kvällskurs i muntlig framställning är ett enkelt sätt att bli bättre.
Hjälp- Om du har riktigt svåra problem, sök hjälp.

Så nu får jag hoppas på att min redovisning blir bra efter dessa tips. Haha. Ska lära Svenska C - muntligt, till våren så det är bara att ta alla tillfällen att träna så mycket som möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0