Erica med den dolda talangen!

Oj oj oj, var ska jag börja någon stans... Jag kan börja med att berätta att jag handlat lite julklappar i dag. Det känns bra att ha handlat några i alla fall. Har även köpt en födelsedagspresent till Pappsen som fyller år på Onsdag. Detta gjorde jag efter skolan, så på vägen hem åker jag på motorvägen och svänger av. Då dör min bil bara så där! Snacka om att jag fick panik, det låg en hel del bilar bakom mig och jag fattade först inte vad jag skulle ta mig till. Till sist kopplade hjärnan och jag svängde åt sidan vid en busshållplats precis vid Rösa. Där stod jag, inga pengar på mobilen och inget hus att fråga om telefon i. Vad gjorde jag? - Jo jag hoppar ur bilen och offrar ut i vägen för att stoppa närmsta bil som kommer.. Hahha, nej jag skojja bara. Jag försöker få tag på Moa som jag smsar gratis med. Ber henne ringa min pappa som i sin tur ringer mig. Han kommer och bogserar mig hem till min morbror. Todde jag skulle dö när pappa gasar på i 50 kilometer i timmen!! Jag har liksom aldrig blivit bogserad förut. Man har ju ingen kontroll över bilen eftersom man bara kan svänga och bromsarna inte tar speciellt bra..

Sen är jag ju tuvungen att lasta ur allt ur min bil till pappas. Där fanns en hel del saker efter öppethus i skolan i helgen. Vi åker hem till pappa och jag erbjuder mig att laga mat eftersom han kom och hjälpte mig. Det blev jättegott! Det blev lite impulsmat, för jag hade ingen kokbok att gå efter så det blev spontant men gott! Det blev kyckling kryddad med garlic marinad, lätt stekt och sedan in i ungen på ett fat med lök i botten för maxad smak! Sedan blev det ris, brysselkål och sås till. Såsen var väldigt spontan även den. Det enda vi hade hemma var en skvätt grädde. Så jag hällde i det och sen lite mjölk, toppade med lite garlic marinad, sallt och tomatpure! Den blev himelsk god!

Jag har nog en dold talang när det gäller spontana middagar! Men jag tycker att är kul att expimentera lite också. Så vem vet, kanske blir halv åtta hos Erica någon gång. Pappa körde sedan hem mig och jag provade genast mina nyinköpta duntofflor.. Jättemysiga! Sen blev det ett litet samtal med mammsen också!! Trevligt!!


Mina mysiga nyinköpte tofflor!


Dagens klädval. Försov mig så jag fick ta bilen till skolan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0