Pepparkakshus

Jag vet att jag blivit lite dålig på att uppdatera, men jag har inte alltid tid. Så jag gör när jag hinner. Det blev inget munkis i går, orkade inte och Pernilla lät inte så motiverad. Vi kommer ju trotts allt träffas efter nyår när hon kommer och hälsar på hos Pappsen. Så i går efter frukosten fixade jag mig, skrev ned några låtar jag ville att Marcus ska ladda ned. Sen åkte jag, mamma och Marcus och handlade julmat. Sen kom även "stor" Anders och hjälpte till. Sen åkte jag och mamma till köpcentrumet Bervik och handlade några julklappar och sedan hem där vi mötte upp Marcus och Anders. Lillebror var hemma själv så han blev glad när vi kom hem.

Sen åkte mamma och Anders in till stan med bussen för att handla en julgran och lite annat. Så jag och Marcus var "barnvakt" åt Anders. Vi skulle då fixa det årliga pepparkakshuset. Det blev väl inte det vackraste men Anders hade nog kul. Barnpassningen slutade med rymförsök och döskallar på pepparkakshuset. Hahaha. Så kan det bli i bland. Mamma och Anders kom ialla fall hem med en fin gran och julklappar.

Senare på kvällen skulle vi hämta Marcus på kataten, tänkte det kunde vara kul att se hur det går till. Marcus har nämligen nyligen fått svart bälte. Sen åkte vi och handlade pizza och kvällen slutade framför en film.


Det "fina pepparkakshuset", Skulle jag ha gjort det själv skulle de blivit finare.. Tro mig!! :)


Anders gick lös och spårade, som tur var på baksidan!! :) Hehehe..


Den traditionella julkalendern som sitter uppe varje år, fylld med godis och paket :) När den här kommer upp då är julstämmningen på topp :)


Fick en tröja av mamsen:) Jättefin! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0