Ett evigt meckande!

Hmm i går hände det som  inte fick hända! Lämnade av Sofie längs vägen från skolan och Denice i Rimbo. Sen ser jag att min batterilampa börjar lysa och jag tänker att jag hoppas hinna hem om jag inte stannar. Men efter att jag åkt en bit ser jag att oljelampan lyser!! Alla som har tagit körkort vet ju att man måste stanna direkt när den lyser. Så det gör jag. Och i vanlig ordning hade jag inga pengar på mobilen så jag ber min käraste vän Moa ringa till min pappa och be han ringa upp igen.

Så det gör han och han ber mig öppna motorhuven och kolla oljan. Det fanns gott om olja men däremot fattades det en rem som snurrar runt hela morton. Så pappa kommer och bogserar hem mig till macken. Där letar vi som en tok efter en rem som ska passa, men ingen gjorde det. Så då beställer vi en och åker vidare hem. Där hittar pappa en som passar och bilen funkar!! HURRRRAAA!!! :) Då blev Erica glad och ställde upp och lagade mat åt pappsen med familj. Den uppskattades från alla..!

Sen åkte jag hem och la mig och pluggade. Somnar och vaknar av att Moa ringer och väcker mig vad halv 9!!! Sen pratar jag med henne länge, och sedan pluggar jag vidare. Sen var jag såklart tvungen att kolla på Paradise hotel!! Sen avslutar jag kvällen med att somna med papprerna i handen uppe i sängen.. Kul!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0